Mitä hakukoneoptimointi on? Yksinkertaisimmillaan se on sitä, että oman nettisivun tulokset saadaan paremmin näkyville hakukoneessa. Hakukoneoptimointiin kuuluu kuitenkin paljon erilaisia tekijöitä, joten sitä tekevän täytyy tietää, mitä onkaan tekemässä. Tavoitteena on aina saada oma nettisivu hakutulosten kärkeen, jotta potentiaaliset asiakkaat huomaisivat sivun paremmin. Hakukoneoptimointi on siis ensisijaisen tärkeää suurten sekä pienten yritysten kohdalla, sillä kilpailu asiakkaista käy kovana.
Opi, mitä hakukoneoptimointi on
Hakukoneoptimointiin kannattaa panostaa, sillä se nostaa yrityksen näkyvyyttä ja lisää sitä kautta asiakasmääriä. Kaikista tärkeintä on, että nettisivuilla käytetään monia sellaisia sanoja, joita kuluttajat käyttävät hakusanoina. Aina siis ei ole tärkeintä kirjoittaa kieliopillisesti oikein, vaan joskus voi olla järkevää muokata sanoja siten kuin kuluttajat ne kirjoittaisivat.
Hakukoneoptimointi lähtee siis avainsanojen tunnistamisesta ja niiden käyttämisestä tekstissä. Avainsanoja kannattaakin ripotella nettisivulle aina sinne tänne. Toki on tärkeää, että teksti näyttää hyvältä ja että se on ymmärrettävää. Hakusanat eivät siis auta, jos teksti on muuten heikkoa. Meidän palvelumme kautta voit olla varma siitä, että avainsanat ovat oikeissa paikoissa.
White hat ja Black hat
Hakukoneoptimointi jaetaan monesti white hat- ja Black hat -hakukoneoptimointiin. Black hatin menetelmiä pidetään epäeettisinä ja ne jopa kielletään esimerkiksi Googlen ohjeissa. Black hat tarkoittaa siis kaikkia noita keinoja, jotka ovat hakukoneiden osalta kiellettyä. White hat -hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan niitä keinoja, jotka ovat yleisesti hyväksyttäviä.